כניסה  |  הרשמה

Core-לחזק את הגוף מבפנים . Core-לחזק את הגוף מבפנים .

נכתב ע"י ליזה פאייר   |   30/1/2019

שרירי קור אלו שרירים הממוקמים במרכז הגוף, מדובר בארבעה שרירים עמוקים (שרירי ליבה) המייצבים את הגוף מבפנים ועוזרים לתנועתיות שלו, על ידי גיוס שרירים אלו נוכל לבצע תנועה טובה, איכותית, ונוכל פזר עומסים בגוף בצורה הטובה ביותר.

יציבה נכונה קיימת במערכת העצבית-שרירית שלנו באופן טבעי ומולד, אולם בגלל אורח החיים היושבני שלנו, והעבודה עם המסכים במהלך החיים לא מאפשרים למערכת הזו לבוא לידי ביטוי. עבור רובנו עיקרון החזקת המרכז אינו "אוטומטי" או מובן מאליו. החדשות הטובות הן שניתן ללמוד לעשות זאת. בעזרת תרגול ניתן להעלות את היציבה למודעות ולשלוט באופן בו אנו נעים.

שרירי הקור (הליבה) מגינים על עמוד השדרה והאיבריים הפנימיים כמו קירות:

קיר קדמי- מלפנים- השריר העמוק של הבטן, הרחב בטני TRANSVERSE ABDOMINIS , המחוך של הבטן, שריר יציבתי המתחבר לעמוד השדרה, אחראי על הלחץ בתוך בטני (שאיבה של הבטן) ושמירה על איברים פנימיים.

קיר אחורי- מאחור- שרירי הגב העמוקים- עובדים יחד עם הרחב הבטני ותורמים לתנועתיות ויציבות עמוד שדרה.

קיר עליון- מלמעלה- סרעפת ושרירים בין צלעיים, אחראים על הנשימה.

קיר תחתון-  מלמטה- שרירי רצפת אגן.

בכל שיעור בסטודיו בכלל ושיעורי פילאטיס (יוגה/ לגוף ולנפש) בפרט ישנה חשיבות לחיזוק שרירי ליבה. לחיזוק שרירים עמוקים בגוף והמודעות אליהם יש מספר יתרונות:

  • התנועות והתרגילים אותם נבצע בשיעורים יבוצעו בצורה טובה ואיכותית יותר ובכך נוכל למנוע את הסיכון לפציעות בשיעורים.
  • היציבה שלנו תיהיה נכונה יותר והעומסים יתפזרו באופן שווה בגוף ובכך נפיג לחץ ומתח באיזור הגב וחגורת הכתפיים.
  • פעולות יומיומיות יהיו פשוטות יותר .
  • היציבות תיהיה טובה יותר והסיכון לאיבוד שיווי משקל ונפילות יקטן.
  • חיזוק שרירי ליבה יגרום למראה אסטטי יותר של הבטן.

בשיעורים אלו נרצה לתת דגש על אורך בעמוד שדרה, על איסוף הבטן ורצפת אגן סגירת סוגרים), וגם הנשימה היא חלק בלתי נפרד מהתרגול.

בהצלחה!