כניסה  |  הרשמה

כל מה שרציתם לדעת על אימוני רצועות תלייה כל מה שרציתם לדעת על אימוני רצועות תלייה

נכתב ע"י שלי קרטן   |   28/1/2019

אימון רצועות תלייה הוא אימון כנגד משקל הגוף וכתוצאה מופעלים שרירים תנועתיים ומייצבים רבים בעת ביצוע התרגילים

בעזרת הרצועות ניתן לחזק את כל שרירי הגוף במצבי תרגול משתנים.

האימון מתאים למתאמנים מתחילים ומתקדמים בשל העובדה שרמת הקושי משתנה בהתאם למנח הגוף ,ככל ששיפוע הגוף יהיה יותר גדול העבודה תהיה יותר עצימה ובצורה זו המתאמן יוכל לווסת את רמת ההתנגדות והעומס בתרגילים.

מבנה האימון כולל חיזוק של כל שרירי הגוף ושרירי הליבה ,עבודה על שיווי משקל ,הגדלת טווחי תנועה ,קואורדינציה ,כוח וסבולת שריר ובנוסף אפשר לשלב מקטעי אירובי קצרים להגברת הדופק ושריפת שומנים .

היתרונות של אימון החבלים:

ניתן לבצע את האימון כמעט בכל מקום משום שניתן לקבע את הרצועות לכל דבר יציב שתלוי למעלה לדוגמא: פרגולה,עץ,דלת { בעזרת אביזר נוסף שמתחבר לרצועה }רק חשוב לוודא, כי המקום אליו מחברים את החבלים מספיק יציב וחזק ע"מ שיוכל להחזיק את משקל הגוף.

התאמה אישית למתאמן – שינוי דרגת הקושי פשוט למדי ומורכב משינוי הזווית של הגוף {צעד קדימה או צעד אחורה יעשו את ההבדל }

מקסימום תרגילים ומרכיבי כושר – רצועות התלייה מאפשרות לבצע תרגילים מורכבים ופשוטים כאחד ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך עבודה על כלל שרירי הגוף ועל מרכיבי כושר כגון: כוח מרבי, סיבולת שרירית, כוח מתפרץ, שיווי משקל ,קואורדינציה ,סיבולת לב ריאה וגמישות .

אימון פונקציונאלי- למעשה האימון הוא אימון פונקציונאלי שזה אימון שמתבצע עם מינימום מכשור והמטרה לדמות ולשפר את הפעילות היומיומית שלנו

תכניות האימונים משתנות לפי מטרת האימון :

אם מדובר באימון שמטרתו העיקרית היא ירידה במשקל, האימון יהיה בנוי כאימון אינטרוולים שישלב עבודה אירובית ואן אירובית והתרגילים  שנבחר לעשות יהיו יותר מורכבים : כל תרגיל יהיה בנוי משילוב של כמה  קבוצות שרירים שיעבדו בו זמנית.

אם המטרה היא חיזוק ועיצוב ,נבנה את האימון כאימון סטים ונבודד כל שריר ושריר

אם המטרה חיזוק שרירי הליבה ושיפור הגמישות ,התרגילים יהיו יותר איטיים ,נעבוד על  הגדלת טווחי התנועה ,הרבה עבודה על שיווי משקל ,עבודה על שרירי בטן ונשימות

דגשים לאימון חבלים בטיחותי:

בגלל שהאימון הוא אימון כנגד התנגדות הגוף ,מתאמנים מתחילים חייבים לעבוד עם התנגדות קלה ,מה שאומר שהשיפוע של הגוף קטן ,מנח הגוף חייב להיות כחטיבה אחת {קו ישר בין השכמות לעצם הזנב )

חייבים לוודא בתחילת העבודה שהרצועות מעוגנות טוב ,הבדיקה נעשית ע"י משיכה חזקה לרצועות ובדיקה שהן לא נופלות כתוצאה מהמשיכה.

לוודא שמשטח העבודה אינו רטוב או מחליק.