כניסה  |  הרשמה

השילוב  המנצח באימון כושר השילוב המנצח באימון כושר

נכתב ע"י ליעד לוין   |   30/1/2019

המטרה העיקרית של רוב המתאמנות בסטודיו הוא לרדת במשקל ולהצר היקפים.

המיתוס הרווח הוא שככל שנשרוף יותר שומנים באימון, כך נגיע לתוצאות של ירידה במשקל.

ולכן, בוחרות המתאמנות רק באימונים אירוביים וחושבות שכך יוכלו להגיע לתוצאות אליהן ייחלו.

אותן מתאמנות מסתכלות על אחוז השומנים שהן שורפות פר אימון ומספר הקלוריות שהן שורפות.

אולם מה לגבי כל שאר שעות היממה, בהן אנו לא מבצעים פעילות גופנית?

אנו רוצים להגיע למצב שהגוף שלנו עובד כמכונה משומנת היטב וממשיך לשרוף שומנים גם במנוחה לאחר האימון.

כיצד נעשה זאת?

האם מספיק לבצע רק פעילות אירובית בעצימות בינונית ( זו העצימות בה אחוז השומנים הנשרפים הינו גבוה)

או שמא עלינו לשלב אימונים נוספים?

הגוף מורכב הן משרירים והן משומן. ככל שאחוז השרירים יהיה גבוה יותר, כך ירד אחוז השומן בגוף.

לכן, עלינו לשלב פעילות של חיזוק ובנייה של שרירים בגוף על מנת להוריד את אחוז השומן ולהגדיל את אחוז השרירים.  

לפיכך, חשוב לשלב בתוכנית האימונים השבועית גם פעילות המתמקדת בחיזוק שרירים

ובעזרת תזונה עשירה בחלבון (אבן הבניין של השריר) נוכל לבנות מסה שרירית וכך להוריד אחוזי שומן.

שרירים חזקים ישמרו לנו גם על המפרקים ויורידו מהם עומסים מיותרים כמו למשל מפרק הברך,

הירך, הקרסול ושילוב של עבודת core (שרירי מרכז הגוף- בטן, גב, רצפת אגן) ישפר את היציבה ויפחית כאבי גב ועומס.

בנוסף, ברגע שנבצע פעילות עצימה המשלבת עבודה אירובית יחד עם חיזוק פונקציונלי של השרירים

בשיטה של אינטרוולים (כמו למשל אימון חיזוק דינמי, HIIT,   ספינינג ), 

בדופק המגיע גם ל85% ויותר (אל הסף האנאירובי),

גם נגיע להוצאה קלורית גבוהה יותר מאשר אימון בעצימות בינונית

וגם נמשיך לשרוף שומנים במנוחה בכל 48 השעות לאחר האימון!

אשר על כן, על מנת להגביר את חילוף החומרים, להמשיך לשרוף שומנים גם במנוחה ולא רק בזמן האימון,

להגדיל את המסה השרירית וגם להיות חזקים ובריאים יותר, חשוב לשלב הן אימונים אירוביים,

הן אימוני חיזוק בשילוב core ומתיחות ואימונים אינטרווליים.

זה בעצם השילוב המנצח שיוביל אתכן לתוצאות אליהן ייחלתן..

חשוב לציין כי יש להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת

פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים בריאים והפחתת כמות הסוכרים.

בהצלחה וניפגש באימונים.

מוכנים להתחיל עכשיו?   בחרו אימון ויוצאים לדרך!

      לבחירה לחצו פה> ספריית הכושר